Heet heet heet - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Heet heet heet - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Heet heet heet

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

02 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn sinds twee dagen in Las Vegas. Het is hier erg heet en net als New York slaapt deze stad nooit.
Maar eerst vanaf de Grand Canyon.
De eerste dag reden we door naar Bullhead City. We reden via de oude route 66. Via Seligman, hier wordt de oude route in ere gehouden door een barber en een hoop nostalgie. Het leek net een voorstelling op de parade.
Bullheadcity is een plaats in de buurt van Las Vegas aan de Colorado River. Hier was het nog heter dan het nu in Las Vegas is. Zo'n 115 graden fahrenheit wat 46 graden Celcius is. Gelukkig was er een zwembad en een koele kamer waar je 's avonds kon zitten en de airco in de camper werkt goed!!
De jongens hebben 's avonds twee films gekeken in de koele kamer en wij hebben lekker in de camper gezeten. De volgende dag door naar Joshua Tree park.
Eerst nog een stukje route 66 naar Amboy, een benzinestation en een postkantoor (!!!) middenin de woestijn en dat was het.
Verder door de woestijn en vanuit de bergen (zandhopen) kwamen we aan in het Joshua Tree park. Hier staan de beroemde cactusbomen (waarschijnlijk door de mormonen hun naam gekregen) en zijn spectaculaire rotsen om te beklimmen. Natuurlijk moest Peter op de foto met zo'n boom.Toen we het park weer uitreden kwamen we in Joshu a Tree waar middenin de woestijn grote groene grasvelden en palmbomen waren. Een pas over gereden naar Desert Palm. Toen we naar beneden reden zagen we aan beide kanten van de weg enorme windmolenparken (er stond hier ook enorm veel wind).
De camping was in Desert Palm en was nagegoeg verlaten. Enorme palmbomen, drie zwembaden en overal stukjes gras. Veel minder warm dan Bullheadcity. Heerlijk gezwommen en geslapen en de volgende dag weer vroeg op om door te rijden naar San Diego.
Hier gingen we weer lager (dus waarschijnlijk nog warmer) naar Salton See. Het leek daar precies op Israel bij de Dode Zee met de bergen van Jordanie op de achtergrond. De velden met dadelpalmen ontbraken niet ,het landschap ging over over in een grote zandbak. Daarna naderden we het An Borrego Desert State Park. Eerst nog een stukje door de woestijn en op een gegeven moment Ocotillostruiken aan beide kanten van de weg. Een soort cactussen in de vorm van gras (maar dan met hele dikke stengels). En hele grote dikke rode bolcactussen. Hierna reden we een Canyon in met steeds meer bomen en groen en water. Langzaam veranderde het landschap in een beetje Ardeche totdat we uitkwamen op de snelweg naar San Diego. Wat een drukte een vier tot zes baansweg. Maar de camping aan Mission Bay was makkelijk te bereiken. Lekker gezwommen in de baai en de volgende dag in de Golf van Santa Catalina oftewel de Pacific. Wat een hoge golven en wat een kracht heeft de zee!! Rondgelopen over de boulevard en wat gegeten. De volgende dag erg vroeg opgestaan om de 335 mijl naar Las Vegas in 1 dag te rijden. De temperatuur in San Diego was heerlijk zo'n 26 graden. Van de aardbeving in Los Angeles hebben we trouwens geen last gehad. We waren toen nog niet in San Diego.
In een dag doorgereden naar Las Vegas. Het werd steeds warmer en we moesten zelfs een stukje zonder airco rijden om te voorkomen dat de motor oververhit zou raken.
Las Vegas ligt midden in de woestijn en hier was de temperatuur een graadje of 40. Circus Circus is een camping aan het begin van de strip en er staan maar een paar bomen voor de rest is het alleen maar asfalt. Gelukkig hebben ze een lekker zwembad en een internetcafe met airco waar ik nu mijn stukje schrijf.
Nu we hebben heerlijk gezwommen gelezen en zijn al twee avonden Las Vegas in geweest, wat een triestigheid al die mensen achter die slotmachines. Maar ook heel veel lichtjes en de meest prachtige kitsche gebouwen. Gisteravond (vrijdag 1 augustus) zijn de jongens de achtbaan van Manhattan in geweest en vanavond willen ze nog een keer.
Vlak bij ons op de camping staan mensen die we kennen van de Fahrheuslaan, wat een toeval!! Vanmiddag gaan we zoals alle Nederlanders hier naar de Outlet om goedkoop merkkleding te scoren (de jongens dan). En morgen door naar waarschijnlijk Hoover Dam en Zion.
We hebben een fantastische reis die ik voor geen goud zou willen missen.
Wordt vervolgd.......

• 02 Augustus 2008 - 22:16

Ooms Borre En Beer:

Leuk leuk leuk weer!
    Zijn benieuwd naar de foto van het benzinestation in de woestijn en de route 66.Horen er graag meer over!
    Geniet verder, voor je het weet is het voorbij!

• 05 Augustus 2008 - 18:06

Gerard Meijer:

Hallo Monique, Peter
    leuk om zo mee te genieten van jullie reis, prachtig avontuur.

groeten Gerard, Annemarie