Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

26 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het rijden met de camper gaat ons steeds beter af. Eergisteren onderweg naar Acoma geweest een klein indianendorpje midden in een prairie op een rots. Men woont daar al sinds 1200. Er zijn verschillende westerns opgenomen met John Wayne, maar ook my name is nobody. Hierna doorgereden naar Gallup waar we onze eerste nacht op een rvpark doorgebracht hebben. Het stikte van de muggen dus we hebben de hele avond binnen gezeten. Besloten om voorin met twee te slapen (boven de bestuurdersstoel) en achterin ook met twee, en een op de bank. Dan kan de tafel uitgeklapt blijven. Het slaapt prima daar boven!
Op naar de Grand Canyon de volgende dag. Eerst naar Painted Dessert en Petrified Forest. Erg heet daar, maar vooralde Painted Dessert was erg mooi om te zien, hier hebben we ontbeten. Hierna door naar Williams waar we een KOA gereserveerd hadden. Hiervandaan zouden we eventueel met een treintje naar de Grand Canyon toe kunnen gaan.(wat we niet gedaan hebben). Het landschap richting Williams vanaf Painted Dessert veranderde. Eerst was er veel woestijn, die ondanks de tijd van het jaar behoorlijk groen is. Het regent iedere namiddag en avond een beetje. Rode rotsen verderop. Daarna werd het nog groener toen we Arizona binnenreden. Veel tradingposten van Indianen onderweg en we zagen ook een aantal casinos. Hier worden sommige indianen schatrijk mee! Steeds meer bossen en weiden. En ook hier is het erg groen, het lijkt een beetje op de Dordogne.
De volgende ochtend vroeg opgestaan, ontbeten met en voor het eerst koffie gezet (het apparaat hadden we van Pam meegekregen) deze koffie smaakt een stuk lekkerder dan die je onderweg drinkt. En lekker scrambled egs gemaakt en zo ei burritos gegeten met pittige green chili sour cream!! Er staan hier veel grotere bussen dan de onze sommige motorhomes zijn nog groter dan een stadsbus. Hele huizen, met soms twee autos er achteraan getrokken.

Na het ontbijt gingen we op weg naar de Grand Canyon.
Ook al was het mijn tweede keer, ik vond het nog steeds erg indrukwekkend. We zijn bij Bright Angel Trail een stukje de canyon ingelopen wat een klein beetje een idee gaf van hoe het er in de canyon uitziet.
Toen we terugkwamen bij de camper bleek er water te lekken. Travel Assistance gebeld. Wat erg lang duurde, het bleek uiteindelijk een kleine lek in de watertank te zijn. Als we in San Diego zijn gaan we het laten maken.
Vandaag besloten om een rustdag te houden. We zijn allemaal moe en het is lekker om even rustig aan te doen.
Morgen gaan we weer vroeg op om naar Joshu Tree te rijden en dag erna naar San Diego. Vanmiddag is er een rodeo in Williams waar we waarschijnlijk even gaan kijken.

Het rijden met eencamper van 9 meter lang en 3 meter breed en 11 feet hoog valt erg mee als je er eenmaal aan gewend bent. Het is heerlijk luxe om alles bij de hand te hebben en je eigen eten te kunnen koken.
De jongens maken vrienden op de camping en zijn steeds aan het zwemmen, basketballen of honkballen. Wij zitten lekker te lezen en koffie te drinken en gaan zo ons eerste wasje draaien. Tot later....

• 26 Juli 2008 - 19:39

Dick En Lia:

Hallo allemaal,

Wat leuk om jullie verdere ervaringen te kunnen lezen. Ja, ik kan me voorstellen dat de Grand Canyon ook bij het tweede bezoek heel veel indruk maakt. Van sommige dingen krijg je nooit genoeg.
    Hier in Nederland is de zomer losgebarsten: tegen de dertig graden, maar het is wel heel onstabiel: veel plensbuien die tijdelijke afkoeling brengen.
    Morgen (zondag) is Lia jarig. Er zullen ruim 20 mensen komen wat - gezien het feit dat iedereen op vakantie is - een grote opkomst genoemd mag worden. We hopen op een leuke dag.
    Nou, geniet verder van jullie vakantie en tot het volgende verhaal.

• 29 Juli 2008 - 10:38

Michiel En Ingrid:

Stelletje hollanders, zelf koffie zetten onderweg want die smaakt beter, hebben ze geen Starbucks onderweg?? Goed om te horen dat jullie vrolijk en veilig rondrijden. Bijna op de helft, of werkt dat demotiverend? Groeten!!!!

• 30 Juli 2008 - 08:45

Yvonne En De Rest:

Leuk om alle verhalen te lezen, wat veel!
    Lees net dat er een aardbeving in L.A. was.
    Geen idee of jullie daar in de buurt kunnen zijn, hoop het niet!
    Liefs
    Yvonne en de rest

• 30 Juli 2008 - 08:54

Yvonne Alweer!:

Lees net bij Dennis dat jullie in San Diego zijn en op internet dat daar de schokken te voelen waren. Blijkbaar niet zo heel heftig, anders had Dennis daar wel iets over geschreven, toch?
    Hier verder geen schokkend nieuws.
    Dit was Yvonne, breaking news, Barendrecht

• 30 Juli 2008 - 19:45

Nelleke Schoot:

Dag lieven mensen,
    Vanaf vandaag (pas)volg ik jullie. Ik zat nog met m`n hoofd in Mongolie. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien!!!Geweldig om dit met z`n allen te doen...
    De groeten voor jullie allen.En Moniek, ik kan het niet laten...wat hebben jullie al gelezen?? Ik hoor het wel als jullie weer terug zijn, maar tot die tijd:GENIETEN!!!!
    Dààààg.

• 30 Juli 2008 - 23:15

Dini:

I am somwhat conquering my fear of the internet and it is so wonderful to read all about your trip.
    lots of love to you all

• 02 Augustus 2008 - 12:01

Carola:

Hallo daar!

Het is goed te lezen hoe fijn jullie het hebben. Geniet van elkaar en de mooie dingen die Amerika te bieden heeft!

Lieve groeten,
    Carola