Bryce en raften in Moab - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Bryce en raften in Moab - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Bryce en raften in Moab

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

11 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De tijd gaat snel, nog maar vier dagen in deze camper en dan zijn we alweer terug bij de familie in Albuquerque. Inmiddels zitten we in Moab en gaan we morgen naar Mesa Verde, maar allereerst Bryce!!
Wat is het daar mooi, ik denk dat ik het met Saskia eens ben dat het de mooiste Canyon is die ik gezien heb. Alhoewel Zion ook erg mooi is.
Het weer was niet zo best, veel regen en best koud, maar op het moment dat we een wandeling gingen maken was het droog! Wat een aparte ervaring om tussen de hoodoos te lopen. En ook de rode kleur van de rotsen is erg mooi. De camping was vol maar we mochten op de plaats van het personeel staan en er was een binnenzwembad wat weer lekker is als het regent. De volgende dag s ochtends weer Bryce in om alle uitkijkpunten te bezoeken en toen kregen we zelfs zon te zien!! Konden we toch nog mooie foto's maken. Daarna een hele mooie tocht gereden naar Capitol Reef, dwars door allerlei kleuren en soorten landschap, van rood tot grijs tot geel tot groen, van hoog naar laag, met prachtige vergezichten, het laatste stuk door het bos, waarbij het mij niet zou verbazen dat we beren zouden zien. Het bleef bij herten...
De camping lag erg mooi in de Middle of nowhere vlakbij het Capitol Reef. Hier hebben we een prachtige zonsondergang mogen aanschouwen. Op de camping uit eten gegaan, een real west american dinner!!
Graag zou ik nog eens mijn motorrijbewijs halen en dan een motor huren in Amerika en hiermee door dit mooie landschap heenrijden, wie weet...
De volgende dag door naar het Capitol Reef. In Torrey bij de bakker eerst heerlijk versgebakken krentenbrood en gewoon !! brood en erg lekkere croissantjes gekocht. Deze opgegeten bij de Historic Fruityard. Hierna wat petroglyfs (rotstekeningen van de indianen) en een natuurlijke brug bekeken en verder door het Capitol Reef, je waant je echt op de bodem van de zee.
Toen via de korte route naar Moab, waar het erg mooi weer is en we op een camping met veel bomen en een heerlijk zwembad zitten.
De volgende dag de jongens lekker uit laten slapen en wij lekker zitten lezen. Niels is van verveling ook gaan lezen (in 1 dag Het huis van de moskee uit en nu is hij in het nieuwe boek van Leon de Winter bezig). Michiel heeft het nieuwste boek van Dick Francis in drie dagen uitgelezen en Dennis is nu in Het huis van de moskee bezig. Ik ben in Dans dans dans van Murakami bezig, nadat ik De jacht op het verloren schaap gelezen heb. Beide zijn weer echte Murakamis, filosofisch, metafysisch en heerlijk absurd om te lezen. Peter heeft de nieuwe Dick Francis gelezen en Roodborst van Nesbo, nu is hij in de nieuwste Robotham bezig. Kortom we zijn allemaal lekker aan het lezen, maar dit terzijde.
Hier op de camping zat gisteren een prachtig figuur die met zij motor met aanhanger en zij hond, in een speciaal bakje achterop, onderweg was.
Gisteren, zaterdag 9 augustus zijn we aan het einde van de middag naar Arches gereden. We zijn naar de windowarches gelopen en hebben de Delicate Arch van veraf gezien. Niels, Dennis en Michiel hebben nog wat halsbrekende toeren uitgehaald. Gisteravond lekker gebarbecued. Vandaag zijn we wezen raften op de Colorado River. Het was niet zo spectaculair, 1 en 2 afdalingen, maar we hebben veel lol gehad. Gezwommen in de rivier, gekayakt en elkaar in het water gegooid. En vooral de omgeving, steile rode rotswanden, was prachtig. De lunch onderweg was erg lekker. Toen we terugkwamen nog even gezwommen in het zwembad en daarna op naar Dead Horse point. Indrukwekkend en erg steil en we gaan snel Thelma en Louise weer kijken als we terug zijn in Nederland.
Morgen rijden we door naar Mesa Verde, ik ben erg beniewd hiernaar, maar eerst ga ik nog even naar een machtig mooie sterrenhemel kijken en bij het kampvuur mijn boek uitlezen, wordt vervolgd.....

• 11 Augustus 2008 - 04:44

Ellen Verhoeven:

Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie weer bij elkaar zijn en zoveel hebben gezien en beleven. Ik heb nog niet alles gelezen maar hoor zeker een keertje na taiji...

Ik las wel dat jullie een petrified forest hebben gezien. Toevallig zagen we vandaag ook een petrified forest in Mississippi vandaag. Ze zouden de oostste petrified forest zijn. Nogal leuk om te zien.

Veel plezier verder!

• 11 Augustus 2008 - 09:47

Dick Steenbergen:

Leuk je vervolgverhaal te lezen. Ja, jullie beleven een onvergetelijke tijd!
    Geniet er nog maar even van. Ben heel benieuwd naar foto's.

Groetjes, Dick

• 11 Augustus 2008 - 11:41

Heleen En Tewin:

Hoi Monique en fam,

Zo, we zijn jaloers! Wat prachtig moet het daar zijn... En je hebt ook nog tijd om te lezen! Je bent een echte boekhandelaar :) Geniet nog van die paar dagen. Bij ons is het op dit moment nogal saai..., veel saaier dan bij jou. Weinig klanten, he de telefoon, jippie! Groeten van ons!

• 12 Augustus 2008 - 09:56

Petra:

Wat een mooie verhalen! Zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar daar! Toch missen we jullie wel hoor. De poesjes en poezen doen het goed volgens Michelle en Laura. Ze zijn regelmatig langsgeweest om te knuffelen en ze zijn al best groot geworden! Zie jullie allemaal gauw weer! KUS

• 12 Augustus 2008 - 22:05

Danny En Yvonne:

He Allemaal, groetjes van een stormend Terschelling. Vanavond geprobeerd de vallende sterren te spotten, hebben er 2 gezien, te bewolkt voor meer. Miscchien keek jij naar dezelfde sterren Monique?
    Lees ze, tot binnenkort?
    xxx ***