Zion - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Zion

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

07 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

op dit moment zitten we in Bryce, maar laat ik eerst vertellen over onze laatste daq in Las Vegas en over Zion. Maar voor ik dat doe ga ik eerst mijn zuster Joke feliciteren met haar verjaardag!! Joke, ik kon gisteren niet op internet anders had ik even gebeld. Goed, Las Vegas dus. Nog steeds heet en druk, maar s avonds toch weer de stad in om de laatste casino s te bekijken en om een keer te gokken. En jawel, Monique zet 10 dollar en wint er 145! Wij blij, dus gelijk maar wat gaan doen ermee; fastfood eten! Terug bij de camper nog wat gedronken en hup naar bed want de volgende dag op naar Zion. Om 09.30 weg en we kwamen om 20.30 aan, maar dit kwam om dat we eerst nog even de Hooverdam bezocht hebben. Volgens de amerikanen het wereldwonder na de piramide s in Egypte, maar ik denk dat de Deltawerken voor gaan. Het was best interressant en leuk om gezien te hebben. In Zion een mooie plek aan de rivier en hier zijn we 3 nachten gebleven. Op de eerste dag een wandeling gemaakt in de regen en onweer! Helemaal nat kwamen we op het hoogste punt aan, een zeer indrukwekkende pool.. Dwars door de regen weer helemaal terug naar beneden en stinkend als natte hond in de shuttle terug naar de camping.

De dag erna bedachten mijn ouders om om 6 uur op te staan om te gaan wandelen.. Uiteraard dachten niels michiel en ik aan onze mentale fitheid en bleven lekker doorslapen. Maar volgens hun worden was het tog mooi en indrukwekkend om de zonsopgang te zien en binnen een meter of 4 van rendieren te staan..
Voor de rest lekker ontspannen en een beetje in de rivier gezwommen. s Avonds heb ik even lekker gebarbequed en Michiel een mooi vuurtje gestookt. Buren uitgerookt en daarna lekker naar bed.. Vooral mijn ouders waren erg moe.. (6 UUR!!! Mafkezen.. )

En dan de dag erna, vandaag dus zijn we richting Brice gereden. Nog door Zion moeten rijden via nauwe tunneltjes waar je alleen als je precies in het midden rijdt met je camper doorheen kan. Het waren een erg spannende 15 minuten waarin we ons leven niet altijd zeker waren maar toch heeft Peter het klaargespeeld om er aan de andere kant weer uit te rijden zonder al te Hoe dichter we bij Brice kwamen hoe slechter de lucht eruit begon te zien. Dikke regenwolken stapelden zich in rap tempo boven ons op en voor we het wisten reden we door de onweer en regen heen. Gelukkig op de campground waar we uiteindelijk kwamen was het ergste al voorbij, maar dit is wel de eerste keer in al die tijd dat we met lange broeken en zelfs zomerjasjes aanzitten! De voorspellingen voor morgen zijn wat belovender, we zullen het maar hopen. Zometeen nog even een wandelingetje doen en tsjaa dat was het weer voor nu!

Tot het volgende verhaal.!

Dennis en Peter en Monique en Niels en Michiel!

• 06 Augustus 2008 - 22:13

Yvonne:

Met plezier gelezen. Hier was het vandaag heerlijk warm!Wij gaan zaterdag naar Terschelling. Ook leuk!
    Groeten ook van oom Piet en tante Nel!

• 08 Augustus 2008 - 12:45

Eline:

haha leuk allemaal!
    pff mentale fitheid hou toch op!

veel plezier nog!

• 08 Augustus 2008 - 13:45

Joke En Nico:

Hartelijk bedankt voor jullie gelukwens met mijn verjaardag. Het was de 5e een rustige dag, morgen willen we er een feestje van maken. Er staan al 2 partytenten in de tuin en die zullen we wel nodig hebben ook. En dan heb ik het niet over nodig hebben voor de zon.
    Gisteren is het hier noodweer geweest. Wij waren met Sylvia, Robbert en de kleinkinderen in Hoorn en hebben daar over het water enorm veel lichtflitsen gezien en de nodige donder en plensbuien gehad.
    Bij jullie is het nu ook minder warm begrijp ik. Misschien is dat wat aangenamer als je iets wilt ondernemen.
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin. Blijf ons maar goed op de hoogte houden. Leuk!!
    Groetjes en nog veel plezier.

• 09 Augustus 2008 - 08:26

Liesbeth Van Kuijk:

lieve allemaal,
    Met een kriebel in mijn buik lees ik steeds wat jullie allemaal zien en meemaken.Ik volg de weg die jullie gaan ,voor mij heel herkenbaar.
    Ik kan alleen maar zeggen GENIET!!!!.
    lIEFS.Liesbeth

• 09 Augustus 2008 - 19:46

Hans Berenschot:

Erg leuk om jullie belevenissen te volgen via deze site. Ik wens jullie een goede voortzetting en we spreken elkaar vast als jullie weer terug zjn in Nederland. groetjes,
    Kyra, Mayli, Jacqueline en Hans

• 10 Augustus 2008 - 08:52

Michiel En Ingrid:

Bedankt voor de ansichtkaart. Gisteren waren wij in Aalst bij mijn broer en toen even naar Heusden (leuk oud vestingstadje)en wie komen we daar tegen: uit Hendrik-Ido-Ambacht, oom Piet en tante Nel (zo heten ze toch, Monique?) Even mee gebabbeld en toen lekker gewandeld door het leuke plaatsje onder de zon! Geniet nog van de rest van jullie vakantie. Tot laters.