Afgelopen week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

21 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben heel wat meegamaakt sinds vorige keer dat ik schreef. In New York zijn we op het Empire State Building geweest, 's avonds en we hebben daar de zonsondergang en New York met allemaal lichtjes gezien. Een prachtig gezicht. We hebben over de Brooklyn Bridge gelopen en op Times Square. We sliepen op de Upper West Side. Op een ochtend heeft Peter hardgelopen in Central Park en heb ik Tai Chi beoefend. We zijn in Harlem geweest en hebben het Apollo theater gezien. Gegeten in een Ierse pub en ook bij Mac Donalds. De jongens hebben heel wat kleding gekocht (nike airmax voor 60 euro!! en levis voor 25 euro!!)Op donderdagmiddag hebben we Eline weggebracht naar het vliegveld, wat voor meerdere van ons best moeilijk was. De laatste avond (donderdag) zijn we met Allen uit eten geweest en dat was erg lekker (Italiaans). Het was jammer dat Anneke, zijn vrouw, er niet was. Zij was naar een conferentie in Las Vegas. Ik hoop dat ze ons ooit in Nederland komen opzoeken!.
Op vrijdag 18 juli heel vroeg (8 uur) met de trein naar Washington DC. Amtrak heeft luxe treinen en het was leuk om op deze manier een stukje van Amerika te zien. Op het station stond Anke, mijn nicht en de moedere van Anneke, ons op te wachten. Met de metro naar haar huis en daarna lekker gegeten bij Cosy. Sandwiches gemaakt in een steenoven (drie keer zo groot als die van jou Gerard!). En toen naar de Mall. Daar is het Capitool en het Witte Huis. We zijn naar het Air en Space museum geweest. Enorm groot met replica's van Apollo's, vliegtuigen en ruimtestations en prachtige tentoonstellingen over het heelal en de ruimtevaart. De jongens zijn drie keer in een flightsimulator geweest, waarvan twee keer met Mike (de man van Anke).
's Avonds uit eten geweest in een heerlijk Italiaans restaurant en daarna bovenop het apartementengebouw waar ze wonen naar de planeten en de maan gekeken met een sterke telescoop van Mike. Ze hebben een hele lieve hond die Arthur heet, ik zal nog foto's toevoegen als ik de kans krijg.
De volgende dag weer terug naar de Mall waar we het Witte Huis gezien hebben en het Lincoln Memorial, het Vietnam en Korean Memorial. En wat ik het mooiste vond, het Roosevelt Memorial. (sorry van het wakker bellen Ton en Karin, maar ik had de toetsenblokkering van de telefoon niet aanstaan, jullie staan als meest favoriete contacten in mijn telefoon;-)))
Daarna nog naar het Jefferson Memorial en toen op zoek naar lunch. Het was die dag 34 graden en ik denk dat we een uur of vijf gelopen hebben, dus daar waren we wel aan toe. Bij Portebello's hadden ze weer heerlijke broodjes en toen op naar het Native Indian Museum (het mooie van Washington is dat alle museums gratis zijn en airco hebben). Voor ik het wist was het half zes en ging het museum sluiten. Ik vond het een van de mooiste gebouwen uit DC.
's Avonds heerlijk Aziatisch gegeten (verrukkelijke sushi). En toen nog ijs op het dak. De volgende dag rustig aan gedaan en om 2 uur vertrok het vliegtuig naar Denver en Albuquerque. Na het overstappen hadden we een vrij onrustige vlucht (gelukkig had Peter zijn medicijnen ingenomen). Maar de landing was perfect. Ron (mijn neef) en Pam (zijn vrouw) stonden ons al op te wachten op het vliegveld. Het was heel erg leuk om ze weer te zien. 's Avonds kwam Marcel (nog een neef) langs hij woont zo'n 130 km. verderop. Ik had hem nog nooit gezien en het was erg leuk om kennis te maken. Tot laat nog gepraat over Ron en Marcel's jeugd en over de trip die we met de camper gaan maken. We gaan eerst naar Socorro (naar Marcels huis) op dinsdag en gaan dan picknicken in de canyon.
Vandaag de was gedaan en boodschappen voor de trip gedaan. 's middags naar de oude stad van Albuquerque gereden door een verschrikkelijke thunderstorm. Het regent hier kort maar hevig!! Het was binnen een uur alweer droog. Wat souvenirwinkeltjes in geweest en een oude kerk. Daarna echt mexicaans gegeten. I love green chili!!! En nu dan eindelijk een verhaal opgeschreven voor onze site. Morgen om 10 uur gaan we de camper halen en ik ben benieuwd....Wordt vervolgd...

  • 22 Juli 2008 - 09:29

    Michiel En Ingrid:

    Goed om weer wat te horen van jullie! Doe voorzichtig met de grote camper, en veel plezier verder.

  • 22 Juli 2008 - 11:16

    Eline:

    Zo zo, alweer zoveel meegemaakt in een paar dagen!
    en morgen de camper, veel plezier!
    monique jij rijdt weg toch!?

    Geniet nog van Amerika, en het weer, want hier regent het dagen lang!

    groetjes Eline,
    (en kus voor dennis)

  • 23 Juli 2008 - 00:12

    Michiel:

    het is hier geweldig, het weer is lekker warm, rond de dertig graden elke dag, en de kleren zijn goedkoooop:P, ik geniet echt van deze vakantie! de groeten aan iedereen die dit leest, we hebbe het naar on ze zin:D doeidoei michiel

  • 23 Juli 2008 - 19:13

    Dick En Lia:

    Nou, jullie hebben nu al het nodige beleefd. In New York nog enige herinneringen gezien die aan Hollandse tijden doen denken? De namen zoasl Harlem, Brooklyn die kennen we allemaal wel, maar er is toch wel meer! Lijkt ons trouwens een ogelofelijk mooie belevenis om bovenop de Empire State Building te staan en dan alles zo te kunnen zien.
    Hier gaat het goed, we werken allebei weer een beetje en bouwen het langzaam verder op.
    Heel veel plezier verder en we kijken nu al uit naar jullie volgende berichtgevingen.
    Liefs van Lia en Dick.

  • 24 Juli 2008 - 20:04

    Wendy Klarenbeek:

    Hoi Peter en family,

    Hoop dat jullie het erg naar jullie zin hebben zover bij ons vandaan. Echt knap van je hoor Peter om de oceaan over te vliegen, ik ben over 8 weken aan de beurt, naar Zuid-Afrika...word nu al zenuwachtig als ik er aan denk...haha. Ik heb jullie adres van Ingrid gekregen. Na de vakantie gauw weer een keertje eten he met zijn 3-en en bijkletsen. Veel plezier nog en vooral genieten he, doeg veel groetjes Wendy*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Peter en Monique

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 10561

Voorgaande reizen:

24 Januari 2016 - 28 Februari 2016

Nieuw Zeeland

14 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: