Franz Josef, Wanaka en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Franz Josef, Wanaka en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Franz Josef, Wanaka en Queenstown

Door: Peter en Monique

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

01 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Op zaterdag 30 januari zijn we vanuit ons ieniemienie huisje vertrokken naar de Franz Josef gletsjer. Een prachtige wandeling gemaakt tot op 250 meter vanaf het einde van de gletsjer. Hij wordt ieder jaar een stukje korter. Hiernaar doorgereden naar Lake Matheson. Hier kun je als je geluk hebt de foto maken die je in elke brochure van Nieuw Zeeland kunt vinden. De weerspiegeling van Mount Tasman en Mount Cook in dit meer. Helaas hadden wij iets minder geluk maar zagen we wel Mount Tasman.
Door naar Fox Glacier. Deze van veraf gezien maar wel een andere wandeling naar een oude hangbrug gemaakt over een wilde rivier.
Het laatste stuk langs de westkust gereden tot aan Haast. Hier een mooi uitzichtspunt over de Tasmanzee bezocht en, volgens de reisgidsen, één van de mooiste routes ter wereld gereden van Haast naar Wanaka. En dat klopt het ene prachtige uitzicht na het andere. Eigenlijk niet te beschrijven zo mooi. Later zullen we nog wat foto's plaatsen. Je rijdt door een brede kloof langs de rivier die uiteindelijk uitmondt in het meer Wanaka, waar geen boot te zien was. Alleen maar helderblauw water. En daaromheen de bergen. In één woord prachtig!
In Wanaka een cabin met twee een persoons stapelbedden, prima geslapen.
Zondag 31 januari op tijd vertrokken om een wandeling in de bergen te gaan maken. We hebben de Diamond Lake track gelopen en dat leek in het begin vrij makkelijk maar werd later toch echt een klim over steile, smalle, rotsachtige paadjes. Je werd beloond met een mooi uitzicht over Lake Wanaka. Hierna doorgereden naar Cromwell, de oude stad is gedeeltelijk opnieuw opgebouwd nadat er een stuwmeer aangelegd was wat de oude stad weggevaagd had. Helaas waren we net te laat voor een rondleiding maar je kreeg een goede indruk van hoe het er vroeger tijdens de goldrush aan toe ging. Doorgereden naar Queenstown waar we voor de eerste keer ons tentje opgezet hebben in het Top10 Holiday park. Dit is de organisatie van vakantieparken waar we tot nu toe overnacht hebben.
Maandag 1 februari, hieperdepiep hoera Peter is jarig.
Een bijzondere verjaardag in je korte broek, bij een temperatuur van ongeveer 25 graden. In de ochtend een wandeling langs de rivier gemaakt en de jetboten voorbij zien komen. Hierna naar Arrowtown en daar de nagebouwde chinese nederzetting bekeken. Dit was de plek waar de chinese goudzoekers woonden. Bij "Provisions" koffie met sticky buns genuttigd. Naar de allereerste bungyjump plek ter wereld gereden en daar een poos vol verwondering gekeken naar mensen die dit durven.
Onze overwinning was de gondola in Queenstown. Een kabelbaan de berg op. En daar natuurlijk weer een fantastisch uitzicht. Een biertje of twee op een terras in het centrum. De dag sloten we af met een Ferg burger. Hiervoor sta je eerst 20 minuten in de rij om te mogen bestellen en dan wacht je nog een half uur voordat je bestelling klaar is. Dit op advies van Dennis. Maar het was de moeite waard, ook de veggie burger was erg lekker. Oh ja ook nog even wezen kijken bij Hippo Lodge. Hier heeft Dennis geslapen toen hij in Queenstown was. Wordt vervolgd, we kruipen nu ons tentje in na nog een laatste blik op de Melkweg.

• 01 Februari 2016 - 11:25

Dick:

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Peter. Wel bijzonder om dit aan het andere eind van de aardbol te vieren en dan ook nog in zomerse omstandigheden.
    Fijn dat jullie een goede start van jullie reis hebben en wat hebben jullie nu al mooie ervaringen en indrukken. Wij genieten op afstand mee.
    Veel plezier verder en we volgen jullie.

Hartelijke groeten van Lia en Dick.

• 01 Februari 2016 - 11:37

Herma Castel:

Hoi Peter en Monique,

Gefeliciteerd met je verjaardag Peter en nog heel veel mooie jaren toegewenst. Heb je gezongen voor Peter Monique, ontbijtje klaargemaakt?
    Inderdaad bijzonder om het in Nieuw Zeeland te vieren met 25 graden. Hier in Hilversum schijnt tussen de miezerbuien af en toe een flauw zonnetje.
    Fijn om te lezen dat jullie zo genieten en het is leuk om jullie te volgen. Het ziet er allemaal prachtig uit.
    Ook van ons veel plezier gewenst en lekker genieten.
    Groetjes, Gertjan en Herma

• 01 Februari 2016 - 14:07

Yvonne:

Ha lieve Peter enMonique

Van harte met je verjaardag! Zo was je net een paar uurtjes eerder ouder.
    :)))

Liefs,
    Yvonne en Danny

• 01 Februari 2016 - 16:49

Hein Hendriks:

Hoi Peter en Monique,

Bij ons ben jij, Peter, nog bijna 8 uur jarig, bij jullie kun je nog aan de tap hangen, in de nacht de dieren bestuderen of met een rozig bewustzijn in een verdiende slaap jouw verjaardag afmaken.
    Van harte gefeliciteerd. Maar vooral: Een uitstekende gezondheid voor jou en de jou-en voor nu en voor altijd.
    Veel plezier op deze mooie vakantie, mooi weer en nog veel geweldige avonturen. Zonder Orken en andere Trol-achtigen.

Greets uit een kouwelijk en nat Utrecht.
    "Follow The Fokkers in NZ"
    Greets Hein

• 03 Februari 2016 - 09:47

Michiel En Ingrid:

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Het is alsof wij op een afstandje met jullie meereizen. Stoer van jullie om met de gondola in Queenstown omhoog te gaan. Vooral Peter met z'n hoogtevrees!!!! Deze angsthaas heeft de gondola alleen vanaf beneden bekeken en vrolijk gezwaaid toen Michiel in z'n eentje omhoog ging.
    De route van Haas naar Wanaka is inderdaad schitterend, je rijdt een van de vele bochten door en ineens ligt daar het mooie blauwe meer voor je neus, met de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond.
    Geniet nog van al het moois dat NZ jullie te bieden heeft en wij zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen.

Tags: Ferg burger