Queenstown, Te Anau en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Queenstown, Te Anau en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Queenstown, Te Anau en Dunedin

Door: Peter en Monique

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

07 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Even weer een update, de internetverbinding is niet overal even goed maar hier kan het weer.
De tweede dag in Queenstown bracht ons op een boottocht over het meer Wakatipu, het schip was de TSS Earnslaw. Eerst nog een mooie wandeling door het park aan het meer Met de boot die op kolen voer gingen we het meer over naar Walter Peak, alwaar wij een BBQ-lunch kregen en naar een schapenfarm gingen. Hier kregen we een demonstratie schaap scheren, maar eerst kregen we te zien hoe een hond ( een soort Kaysa) een kudde schapen op commando bij elkaar dreef en in een hoek. Was leuk om te zien en de hond luisterde heel goed.
De dag erop zijn we naar Glenorchy gereden hier aan het meer gezeten en de richting van Lothiorien en Isengard opgekeken. Wederom een prachtige weg met mooi vergezichten.
Het was tijd om weer verder te rijden, de tocht naar Te Anau was weer een mooie korte rit. Dus 's middags hadden we nog volop tijd om de weg richting Milford Sound te gaan verkennen. Zo'n beetje de mooiste route die we tot nog toe gereden hebben. Gestopt bij een enorme vallei en bij Mirror Lakes. Terug naar de camping en vroeg naar bed. De volgende dag 6 uur rise and shine. Chop chop aankleden, ontbijten en op weg naar Piopiotahi. De helft van de weg reden we door de wolken, wel een weg met veel haarspeldbochten dus het leek erop dat we tussen de bergen doorreden maar het was niet te zien. Door de Homertunnel en daar lag Milford Sound. Hier op de boot gestapt voor een tocht naar de Tasmanzee. Het ene spectaculaire vergezicht na het andere en gelukkig was de mist verdwenen en hadden we volop zon. We zagen zeehonden zonnen, voelden de enorme schommelingen van de Tasmanzee en zagen waarom kapitein Cook hier tot twee maal toe voorbij voer. Overal watervallen die langs de rotsen naar beneden kwamen. Regenwoud tot aan de waterrand. Peter heeft deze dag een extra douche onder een waterval genomen. Eén van de hoogtepunten van onze reis! Eigenlijk bijna niet te beschrijven hoe mooi. Maar toen we vanaf de zee terugvoeren kreeg ik tranen in mijn ogen. Je moet het denk ik meemaken.
's Middags weer teruggereden langs dezelfde weg. Halverwege een wandeling van ruim 3 uur gemaakt langs de Routeburntrack. Een wandeling die totaal 4 dagen in beslag neemt. Dus hier maar een klein stukje van gelopen.
Teruggereden naar Te Anau, hier lekkere fish en chips gegeten langs het meer Te Anau. Een mooie zonsondergang gezien en lekker geslapen in ons tentje.
De top 10 Holiday parks bevallen ons erg goed. Je hebt er alle faciliteiten die je nodig hebt. Een keuken met oven en koelkast en noem maar op. En alles is even schoon.
Van Te Anau naar Dunedin gereden via "De Catlins" een mooi heuvelachtig gebied met veel schapen en koeien. We hebben geprobeerd om bij kust te komen om zeehonden etc. in het wild te zien, maar konden niet verder in verband met gravelwegen en daar mag je met je huurauto niet overheen helaas. Een lange toch met wat minder goed weer. Laat in Dunedin aangekomen en daar besloten om niet te gaan kamperen maar een cabin te boeken voor 3 nachten. En dat is ook wel weer eens lekker.
Vandaag zijn we Otago Peninsula gaan verkennen een landtong bij Dunedin. Eerst koffie gedronken in Portobello een schots aandoend kustplaatsje. Daarna door naar Taiaroa Head. Hier naar beneden naar het strand gelopen waar een heleboel zeeleeuwen lagen uit te rusten, te poseren en te spelen in de zee. Heel bijzonder om deze dieren zo van dichtbij te kunnen zien.
Hierna omhoog geklommen want hier bevindt zich de enige albatroskolonie op het vasteland. We zijn hier niet naar binnen gegaan maar hebben een poos staan kijken en ons geduld werd beloond. We zagen een aantal mooie grote exemplaren voorbijvliegen.
Terug naar ons minihuisje en daar zitten we nu dit verslag te schrijven. Morgen gaan we met de trein maar daarover later meer....

• 08 Februari 2016 - 09:45

Edwin Kamphuis:

Volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin, de foto's die ik gezien heb zien er mooi uit. Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie geniet ervan samen.

Grt Edwin

• 09 Februari 2016 - 11:52

Michiel En Ingrid:

Hallo reizigers,
    Is jullie bij het ophalen van de huurauto verteld dat je geen gravelwegen mag rijden? Gewoon doen! Ons is de allereerste keer in 1999 verteld dat we in de Coromandel Peninsula ten noorden van een specifiek plaatsje niet mochten komen ivm gravelwegen maar alle andere gravelwegen is geen probleem. De (voorlopig) laatste keer in 2014 werd ons niets meegedeeld over het niet rijden op gravelwegen, bij dezelfde verhuurmaatschappij waar jullie auto opgehaald is! Kortom, gewoon doen!!!!
    Tja, Milford Sound en de route er naar toe, daar wordt je stil van. Het is kijken, genieten en beseffen hoe mooi de wereld is.
    Gaan jullie met de trein de Taieri Gorge in vanuit Dunedin? Bekijk ook het station van Dunedin op je gemak, erg mooi interieur en vloertegels!!

Groeten!