Christchurch-Westport - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Christchurch-Westport - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Christchurch-Westport

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

29 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Op donderdag hebben we de auto opgehaald. Best raar om links te rijden. Vooral uitkijken dat je niet in de linkerberm terechtkomt en op kruisingen en rotondes is het even goed nadenken. Maar het went al aardig. Onze route ging vanaf Christchurch naar Westport dwars door de bergen heen. Een prachtige weg waarbij we onderweg gestopt zijn in Hamner Springs om wat te eten. En later in Reefton, de plaats op het zuidelijk halfrond waar ze als eerste elektriciteit hadden. Hier een mooie wandeling gemaakt.
Daarna door naar Westport naar ons eerste Top10 Holiday park. Hier een cabin gehuurd. Lekker gegeten en toen nog naar het strand verderop gereden om de zonsondergang te kijken.
Vrijdag vroeg weer op en eerst op weg om de vuurtoren te bekijken bij Cape Foolwind. Hier kwam eerst Abel Tasman aan die het niet lukte om aan land te gaan en later Captan Cook, die het wel lukte. Vandaar dat Nieuw Zeeland bij Engeland is gaan horen.
Hiervandaan naar een zeehondenkolonie. Erg leuk om deze dieren zo in de zee en op de rotsen te zien. Er waren mensen van de natuurbescherming die de zeehonden aan het ringen waren. Het was duidelijk te horen dat de zeehonden het hier niet mee eens waren.
Door richting Pancake rocks. Net ervoor een wandeling door het regenwoud naar het strand gemaakt. Enorme varens, palmbomen en hele hoge bomen wisselden elkaar af. En dan dat geluid van de cicaden en af en toe het geluid van een vogel maakten het helemaal af. Uiteindelijk kwamen we uit op een kiezelstrand en hebben we allebei met onze voeten in de Abel Tasmanzee gestaan.
Een klein stukje verder gereden naar de Pancake rocks. Hier ook weer een wandeling gemaakt. Deze rotsen zijn zodanig afgesleten dat het net lijkt of pannenkoeken op elkaar gestapeld liggen. Erachter een kolonie van een soort van Aalscholvers. En we hebben dolfijnen zien zwemmen in de zee.
Door naar Hokitika. Dit is de plaats die belangrijk is in het boek Al wat schittert van Catton. En waar je het Nieuw Zeelandse groensteen kunt kopen. Uiteindelijk aangekomen in Franz Joseph. Morgen naar de glacier,

• 29 Januari 2016 - 19:26

Joke:

Lekker al heel veel moois gezien en leuke dingen gedaan. Ik geniet met jullie mee. Wel af en toe even rusten hoor!

• 29 Januari 2016 - 19:49

Yvonne:

De groeten van mijn vader en moeder, die heb ik nu aan de telefoon en dit voorgelezen.
    Mooie reis he, zo te zien. Zegt mijn moeder.

Xxx Yvonne en Danny

• 31 Januari 2016 - 16:21

Tamara:

Leuk om te lezen wat jullie nu allemaal al hebben gezien. Ben zo benieuwd naar alle prachtige foto's. Ik mis jullie wel hoor!! Maar geniet er maar lekker van. Dikke kus Tamara

• 01 Februari 2016 - 10:25

Joke:

Lieve broer, geen idee hoe laat het daar is, maar bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hier is het nu bijna 10.30 uur. Ook Monique de felicitaties. We hadden graag voor je gezongen, maar helaas..... Neem wat lekkers bij de koffie, een cracker ofzo. Die zijn vast niet zo lekker als die in Maarssen. Hier nu droog, maar volgens mij wordt het een druilerige week (Slecht voor mijn temperatuur deken! Uitleg komt later wel! Zou ik die daar moeten maken, had hij er totaal anders uitgezien!) Hou ons op de hoogte erg leuk! Liefs van ons.