De vliegreis, Taipei en aankomst Christchurh - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu De vliegreis, Taipei en aankomst Christchurh - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

De vliegreis, Taipei en aankomst Christchurh

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

27 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Gisteren rond half zes eindelijk aangekomen in Nieuw-Zeeland na een vliegreis en bezoek aan Taipei van 40 uur. Vliegen ging best prima alleen weinig slaap, Monique ongeveer 6 uur en ik zelf ongeveer 2 uur. Veel films gekeken en muziek geluisterd. Door de stops en overstap in Taipei kregen we elke keer gelijk na het opstijgen een maaltijd voorgeschoteld, voorlopig weer genoeg chinees gegeten!
In Taipei hadden we een uur of zeven om er even rond te kijken, het duurde alleen nogal lang om van het vliegveld af te komen; we stonden voor de douane in rij...13! En jawel, degene achter de balie was de langzaamste van het stel. Vervolgens nog een uur met de bus om in Taipei te komen door een aantal voorsteden en industriegebieden., zag er niet erg aanlokkelijk uit.
In Taipei hebben we de metro genomen naar de Long Shan tempel, dat was erg bijzonder. Een prachtige tempel uit de achttiende eeuw, er was een soort van dienst bezig waarbij een aantal monniken aan het zingen waren onder begeleiding van muziek. Veel mensen brachten er offers en rookten wierook. Ook nog even een stukje rondgelopen en wat ons opviel is dat er veel winkels waren die chinese kruiden verkochten, zelfs - uiteraard- een boekwinkel ingelopen.
Vervolgens terug voor het laatste stuk vliegen om dus gisteren aan te komen in Christchurch. De plaats waar we vandaag in zijn geweest om nog wat spullen aan te schaffen en we hebben de botanische tuin bezocht ( erg mooi) en het centrum waar ze nog druk bezig zijn om de schade van de aardbeving in 2011 te herstellen. Best wel confronterend om te zien.
Foto's komen later. Morgemochtend gaan we de huurauto ophalen en gaan we beginnen aan de rondreis. Links rijden zal wel even wennen zijn.

Groeten uit een regenachtig Christchurch

• 27 Januari 2016 - 12:09

Joke En Nico:

Lieve broer en schoonzus, het eerste verhaal is l leuk. Heel aparte dagen hebben jullie gehad!
    Hebben jullie nog meegekregen, dat de familie Fokker weer uitgebreid is? Zo niet, Judith en Nico hebben een zoontje Noah Immanuel. Groetjes uit Leiden.

• 27 Januari 2016 - 14:51

G.S.Khouw:

Hallo Monique en Peter, nou wat een ervaring als voorproefje in Taipei hé! Zo te horen hebben jullie geen enkele problemen gehad in Taipei, gelukkig maar. Nou is het de volgende etappe met de "echte"vakantie in New Zeeland begonnen! Veel plezier ermee, geniet ervan en houd het gezond! Tot de volgende verslag en de groetjes uit Leidsche Rijn.

• 28 Januari 2016 - 12:15

Michiel En Ingrid:

Kia Ora en Welcome to New-Zealand,

Hehe jullie zijn er eindelijk. Fijn he al die uren stil zitten op een halve vierkante meter in het vliegtuig. Maar de beloning is er : jullie gaan een geweldige reis door Nieuw Zeeland meemaken. Christchurch centrum is inderdaad nog in volle "aanbouw". Heel jammer dat de Cathedral er niet meer is, Cathedral Square gaf ons de laatste keer een nogal troosteloze aanblik. De botanische tuinen maken dan weer iets goed! Jammer dat het regent bij jullie, maar in Nieuw Zeeland heb je "four seasons in one day" dus de zon kan elk moment gaan schijnen!
    Succes met het ophalen van de auto, doe voorzichtig met links rijden en heel veel plezier onderweg!

O ja, mocht de zon gaan schijnen: hockey pockey ijs is errug lekker!!!

• 28 Januari 2016 - 13:37

Michiel En Ingrid:

Ik schreef hockey pockey ijs maar dat moet hokey pokey ijs zijn.
    Maar ja, jullie hadden dat toch niet gezien met jullie jetlag.

• 28 Januari 2016 - 15:49

Fred :

Leuk verslag !Geniet ervan .