Napier, Art Deco - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Napier, Art Deco - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Napier, Art Deco

Door: Peter en Monique

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

20 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Woensdag 17 tot en met vrijdag 19 februari

De afgelopen dagen zijn we bij Dini en Ray geweest, zij hebben ons rondgeleid. We zijn op Te Mata peak geweest met een mooi uitzicht over de omringende heuvels en stad. Alle Art Deco gebouwen en we zijn ook naar het aquarium geweest en hebben onze eerste onze eerste kiwi's gezien. De stad is in 1931 voor een groot deel verwoest door een aardbeving en is daarna weer opgebouwd, groot deels in Art Deco stijl. Zelfs bushokjes zijn beschilderd met Art Deco afbeeldingen. Ray heeft ons er veel over verteld. We zijn o.a. naar een wolfabriek geweest, de begraafplaats waar Ray z'n ouders zijn begraven, de Art Gallery waar Amanda heeft gewerkt, een wijnboer, de jeugdherberg waar Dennis geslapen heeft en een aantal kleurrijke parken. Vrijdagavond begon voor ons het Art Deco met een vliegshow en een aantal optredens in een park langs de kust. Overal liepen mensen rond gekleed in Art Deco stijl ( jaren dertig), zelfs kleine kinderen. Het was een heel ongedwongen sfeer en mensen waren lekker aan het dansen. In de stad waren overal auto's te zien uit de jaren twintig en dertig, deze zijn aanwezig ook i.v.m. de parade op zaterdag. Ook wij zullen ons omkleden in deze stijl. Het weer is nog steeds prima: veel zon en temperaturen tussen de 25 en 30 graden.

• 23 Februari 2016 - 19:16

Herma Castel:

Hoi Peter en Monique,

How are you today? Here is a note from jour sister( in law)
    Nu maar weer gewoon nederlands. Blijft leuk om te lezen hoe jullie genieten van jullie reis.
    Blijft dit vooral doen want de tijd gaat snel.

Groetjes, Gertjan en Herma

• 24 Februari 2016 - 10:32

Peter En Monique Fokker:

Ha Herma,

We are very fine thank you.
    We hebben het nog steeds naar onze zin, maar helaas de tijd gaat snel en nog even en dan komen we weer naar Nederland.

Groetjes van Peter en Monique