Dunedin, Mount Cook, Akaroa - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu Dunedin, Mount Cook, Akaroa - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Peter en Monique Fokker - WaarBenJij.nu

Dunedin, Mount Cook, Akaroa

Door: Peter en Monique

Blijf op de hoogte en volg Peter en Monique

10 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Dunedin

In Dunedin hebben we op maandag 8 februari een mooie reis met de Taieri Gorge Railway. Een prachtige tocht aan de rand van een kloof over een aantal bruggen, adembenemend mooi. Gezellig zitten praten met een paar Australiers. Peter kreeg al een baan aangeboden op een schapenfarm. Ze hebben er ook border collies dus hij heeft direct ja gezegd. Terug in Dunedin bleek het festival voor het Chinese Nieuwjaar, het jaar van de aap, in volle gang. We zijn even gaan kijken en zagen de toespraak van de consul voor China uit Christchurch. Heerlijke Mexicaanse burritos gegeten (en Monique nog lekkere sushi) en weer terug naar ons hutje.
Dinsdag vroeg vertrokken naar Twizel. Eerst via de kust naar de Mouraki boulders. Ronde rotsen in het strand die al eeuwen geleden gevormd zijn. Door naar Oamaru. Dit is een onverwacht mooie plaats, qua architectuur. In Victoriaanse stijl gebouwd. In de oude gebouwen bij de haven waren galerieën en tweedehands en vintage winkels gevestigd. Maar ook een bakkerij met speculaas! Er was een steamy punk museum wat ons deed denken aan Mad Max films of Oerol de Dog Troep dit aan de zee. Een plaats waar we wel langer hadden willen blijven... Oh ja ook nog gezocht naar pinguïns, we vonden zeeleeuwen op het strand, maar geen pinguïns.
Door naar Twizel, onderweg nog even bij Maori rotstekeningen gekeken. Het was bewolkt maar hoe dichter we bij Twizel kwamen hoe meer de bewolking verdween. We besloten door te rijden naar Mount Cook village. We reden eerst verkeerd en zagen daardoor Mount Cook in volle glorie in de verte aan de overkant van Lake Pukaki. Een prachtige tocht langs het meer waarbij Mount Cook steeds beter in zicht kwam. Mooie foto's gemaakt en genoten.
We wilden in Mount Cook Village blijven maar alle accommodaties waren bezet. In Twizel gelukkig iets gevonden, wederom een klein huisje.
Vanochtend, woensdag vroeg op voor onze laatste lange tocht met onze huurauto naar Akaroa. Eerst naar het Mt. John Observatory. Hier ontbeten, met een fantastisch uitzicht op Lake Tekapo. Nog een laatste stuk door de bergen gereden en toen een enorm saai vlak stuk. Gelukkig werd het in de buurt van Akaroa weer veel mooier met bergen en valleien. Om een uur of 5 waren we op de camping, tentje opgezet, boodschappen gedaan, gewassen, biertje in de zon, pasta eten en zo lekker vroeg naar bed want morgen gaan we zwemmen met dolfijnen.

Tags: Mount Cook